- Štítky blogu
- bambilion
- venkovní hry
- hry bez pomůcek
- hry na doma
- 2 a více hráčů
- papír a tužka
- slovní hry
- 2 hráči
- venkovní
- 3 - 8 hráčů
- bez pomůcek
- výlety
- Když nejde učení
- doma
- 4 a více hráčů
- obecné pomůcky
- aktivity
- 7+
- rodinné
- 1 a více hráčů
- 3 roky +
- 6 a více hráčů
- 10 minut
- 5 let +
- více hráčú
- 3 a víc hráčů


Vyplňte e-mail a dostávejte pravidelně tipy na hraní a exkluzivní nabídky.
- Úvod
- Já se nudím - tipy na hry s dětmi
- Venkovní hry
- HONZO, VSTÁVEJ!
HONZO, VSTÁVEJ!
Jak se hraje Honzo, vstávej?
Počet hráčů: | 3+ |
Věk: | 4+ |
Hrací doba: | 10 minut |
Najděte si vhodné místo
Ke hře potřebujete větší, rovný plácek nebo širokou, třeba lesní cestu. Místo by mělo být široké tak, aby se vedle sebe vešli všichni hráči. A dlouhé tak 15 - 20 metrů.
Vyberte kapitána
Vyberte jednoho hráče, říkejte mu třeba kapitán, vyvolávač nebo klidně babička. Zbytek hráčů si stoupne do řady zhruba 15 - 20 metrů od kapitána, kapitán si ke zbytku hráčů stoupne čelem. Když chtějí děti moc a moc soutěžit, může si kapitán zavázat oči, aby zůstal k ostatním neutrální.
Kapitán vyvolává ostatní hráče
Hra probíhá tak, že kapitán každému hráči postupně říká "Honzo vstávej". Oslovený odpoví: "Kolik je hodin?". Kapitán odpoví např. "10 mravenčích“. Oslovený se posune přesně o 10 mravenčích krůčků. Na kapitánovi záleží, jaké zvíře a kolik kroků pro daného hráče zvolí. Vyhrává, kdo se první dostane do cíle, tedy ke kapitánovi. Vítěz je novým kapitánem.
Jaké kroky dělají jednotlivá zvířata?
- mravenčí (půl chodidla)
- vrabčí (skáčeme snožmo)
- sloní (co nejdelší krok)
- žabí (hráč si dřepne a skočí)
- slepičí (tak hezky ruce jako křídla a každý krok začíná vytrčením kolena vzhůru. A kvokat!)
- kachní (hráč chodí v dřepu, jako kačenka)
- čapí (skok na jedné noze)
- kočičí (hezky kleknout na 4)
- klokaní (držte si hezky břicho, ať vám nevypadne mládě)
- čertí (hráč skáče a přitom se otočí kolem své osy - pozor, já si přitom vyrazil zub :-D)
- krabí (jdeme bokem)
Můžete si vymyslet i další, klidně neobvyklá zvířata nebo stanovit i pohyb dozadu. Třeba "hodiny nebo čas běží pozpátku" apod.
Další varianta
Je to tak na půl cesty mezi Honzo vstávej a Cukr, káva, limonáda. Kapitán určí zvíře, všichni hráči běží najednou a běží jako určené zvíře. Když kapitán zakřičí stop, všichni se zastaví. Kapitán opět oznámí zvíře atd.
Kdo první doběhne, vyhrává. Kdo neběží poctivě jako určené zvíře, v toho může kapitán vrátit na start.