


Vyplňte e-mail a dostávejte pravidelně tipy na hraní a exkluzivní nabídky.
- Úvod
- Já se nudím - tipy na hry s dětmi
- Venkovní hry
- TIP 9 - Na fotbalovém hřišti
TIP 9 - Na fotbalovém hřišti
Překážková dráha s nápovědou
Postavte si nenáročnou překážkovou nebo slalomovou dráhu (kužely, batohy, bundy, láhve...). Soutěžícímu zavažte oči šátkem, šálou nebo mikinou. Můžete soutěžit ve dvojicích (jeden napovídá, druhý běží). Která dvojice projde dráhu nejrychleji?
V menším počtu se můžete střídat.
Čtverec
Vyzkoušejte si, jaký máte odhad. Kdo se trefí nejblíž startu? První hráč se postaví na start, udělá 30 kroků vpřed, pak zatočí doleva, udělá další 30 kroků, opět odbočí doleva, 30 kroků a znovu doleva a posledních 30 kroků. Stojí zpátky na startu? Ne? Jak daleko od startu stojí? A motivace pro hru je tedy jasná, kdo se vrátí nejblíž startu, vyhrává. :-)
Slepý fotbal
Je pro víc hráčů, protože musí být 2 týmy a ještě 2 týmy napovídačů. Ti můžou hráče vodit za ruce nebo je koučovat z dálky. Alespoň 8 hráčů by mělo být minimum.
Hod na dálku
Ideální tenisák nebo jiný míč, sbalená mikina nebo cokoliv, co neponičí hřiště. Kdo dohodí nejdál?
Medvědi
Kapitán dává povely, ostatní hráči chodí nebo pobíhají a povely plní. Kdo jednotlivý úkol splní jako poslední, vypadává. Níže jsou povely pro začátek, ale můžete si vymyslet i další:
- koláč (stoupnout na vyznačené kolo)
- raketa (dotknout se stromu nebo sloupu)
- bomba (udělat dřep)
- lachtan (udělat klik)
- medvědi (obejmout se ve dvojici, lichý vypadává)
- kočka (kleknout si na čtyři)
- strom (stoupnout si na jednu nohu a dát ruce nad hlavu)
- když vás bude hodně, můžete ještě zařadit číslovky. Kapitán řekne číslovku a hráči se seskupí do skupin podle čísla, které řekne. Kdo zůstane navíc, vypadává. (Podobné, jako medvědi)
Vyhrává, kdo zůstane ve hře poslední.
Cukr, káva, limonáda
Jeden zvolený hráč si stoupne zhruba 20 metrů od ostatních a otočí se k nim zády. Pak řekne co nejrychleji „Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!“. Během toho k němu hráči utíkají. Jakmile vyvolávač skončí, rychle se otočí a toho, kdo se hýbe, nebo pohne, pošle zpět o libovolný počet kroků (dle míry prohřešku). Vyhrává, kdo se jako první dotkne vyvolávače. V dalším kole je sám vyvolávačem.
Honičky
Kromě obyčejné hry na honěnou můžete hrát na honěnou:
- ve dvojicích (musí se stále držet za ruce)
- dávat babu jenom stínům (zašlápnutí stínu)
- dotykem zkamenět soupeře (může ho osvobodit jiný hráč)
Honzo, vstávej!
Kapitán si stoupne cca 20 m od ostatních a říká postupně každému "Honzo vstávej". Oslovený odpoví: "Kolik je hodin?". Kapitán odpoví např. "10 mravenčích“. Oslovený se o tolik kroků posune. Vyhrává, kdo je první u kapitána.
- mravenčí (půl chodidla)
- vrabčí (skáčeme snožmo)
- sloní (co nejdelší krok)
- žabí (hráč si dřepne a skočí)
- čapí (skok na jedné noze)
- krabí (jdeme bokem)
Tip: vymýšlejte neobvyklá zvířata