


Vyplňte e-mail a dostávejte pravidelně tipy na hraní a exkluzivní nabídky.
- Úvod
- Já se nudím - tipy na hry s dětmi
- Slovní hry
- REKLAMACE - slovní hra
REKLAMACE - slovní hra
Věk hráčů | 9+ (starší školáci) |
Počet hráčů | 2 - 6 |
Délka hry | 10 minut |
Pomůcky | bez pomůcek |
Hra se odehrává ve fiktivním obchodě, kam přijde jeden hráčů, jakože reklamovat zboží. Má to ale háček. Nakupující neví, co vlastně reklamuje, a snaží se to zjistit. A právě to je cílem hry. Přijde vám to povědomé. Tak to jste možná někdy viděli pořad Partička. 😉
Co hra rozvíjí
Hra Reklamace určitě procvičí důvtip, logiku a komunikační schopnosti. A bude se vám hodit, když budete chtít odvést pozornost od pochodování na výletě.
Příprava hry
Ke hře nepotřebujete žádné pomůcky, jen na chvilku odklonit „zákazníka“, abyste se mohli domluvit na předmětu, který bude reklamovat. Kupujícího tedy pošlete stranou nebo za dveře. Hra je dobrá i do auta, tam můžete dotyčnému nasadit sluchátka s hudbou nebo si může na chvilku zacpat uši. Ostatní se dohodnou na předmětu, který se bude reklamovat.
Průběh hry
Prodávající nakráčí do obchodu a popisuje, co reklamuje, i když o tom, co reklamuje, nemá ani páru. Může se také obrátit na kteréhokoliv z prodavačů, vysvětlovat, ptát se a z odpovědí a jejich reakcí se snaží dopátrat, o jaké zboží se jedná. Prodavači odpovídají většinou vyhýbavě, ťukají si na čelo, diví se, zpětně doporučují apod.
A jdeme na příklad
Zákazník reklamuje xxx (dozvíte se na konci).
Prodavačky: Dobrý den
Zákazník: Dobrý den, tak vám to jdu vrátit, koupil jsem si to pro sebe a nejsem spokojený.
Prodavačky: Smích. To se ani nedivíme.
Zákazník: Teda, vlastně jsem to koupil manželce.
Prodavačky: A kolik je manželce?
Zákazník: Manželce jsem to koupil, aby to dala dítěti. Tak to olízlo, ale nechutnalo mu to.
Prodavačky: Jako to venku nebo uvnitř?
Zákazník: Jako plína?
Prodavačky: Plína to není.
Zákazník: Koupil jsem toho celé balení.
Prodavačky: My to ale neprodáváme na balení, když jeden kus stojí 700 korun.
Zákazník: Nočník?
Prodavačky: Je to nočník. :-)
Určitě největší problém bude, aby se děti naučily ptát, to bude chvilku trvat, než na to přijdou. Ale reklamovat budou chtít od začátku, tak je potřeba jim pomoct a hodně je navádět. Nápovědy můžou být součástí odpovědí, třeba:
„Vy si koupíte věc za 5.000 korun a chtěla jste ji smažit na pánvi?“
„To jste se asi spletla, ale oděvy jsou vedle.“
„To se dělá jen v jedné barvě.“
„Do zásuvky bych to vážně nestrkal.“
A až budete na řadě, tak se ptejte tak, aby to děti dokázaly v příštích hrách použít.
„Koupil jsem si to pro sebe / manželce / dětem.“
„Používám to v kuchyni, ale přijde mi, že to asi není správně.“
„Máte to i v jiných velikostech / barvách…?“
„Máte tady nůž, kterým se to dá krájet?“
„Nevíte, dá se to prát?“
Hra na reklamaci je složitější a výsledek není zadarmo. Když se děti budou točit v kruhu, pomozte jim i víc, nebo jim po dohodě výsledek prozraďte. Jedno je ale jisté. Smát se budete všichni.
Máte rádi logické hry a chcete si procvičit počítání? Třeba malou násobilku, počítání přes deset neb sudou a lichou? S malou krabičkou Bambilion - piráti a čísla si můžete zahrát 25 různých her.